Och hon går som en stuttsande boll

Sicken bra onsdag ! Lillklumpen och jag tog en långpromenad idag i till stan för att kolla på nån slags parad. Jag trodde först vi hade missat den för jag blev så hungrig på vägen att vi var tvugna att springa in på Burger King en snabbis och köpa pommes, men det tog ju en sån jävla tid att tåget redan skulle ha nått sitt slut när vi väl kom där ifrån. Men vi hade tur antar jag för när vi satt där på en bänk kom det förbi helt plötsligt, massa gigantiska dockor och så negerpojkar, ursäkta uttrycket. Lite läskiga var de fakriskt men lillan var nöjd. 


Efter jobbet hade jag tänkt gå och handla lite småsaker, mat asså. Jag gick till "ica Maxi" som hasse säger, den största affären typ som ligger nära där de bor. Jag var ute efter en dra-maten, och måste bara lägga till oxå att de är fullt normala här, inte bara för pensionärer! Jag letade och letade, på väskavdelningen och över allt. Hade gett upp när jag fick syn på "hemma"-avdelningen lite längre bort så jag tog all mat jag hade packat på mig och blev hur nöjd som hellst när jag hittade några! Priset var jag ej lika nöjd med, den kostade 250 kr ca, har sett en på en "kinesisk affär" som man säger här, en affär med massa kraffs alltså, för hundra kronor. Men jag ville ha en och jag ville ha den NU så jag slog till. En riktig sorhandling blev det på samma gång eftersom jag nu skulle slippa bära hem allt själv. Olivolja och skit slängde jag med till och med, serriöst tycker jag ! Nu är både kylen, frysen och skafferiet fulla med mat så det räcker och blir över. Nöjd som aldrig innan ^^


DOUGH D.  

 


Kommentarer
Postat av: Victoria

hahaha! Men du, i SVERIGE är det inte fullt normalt att ha dramaten så du kunde skippat bilden :o nää jag skojar bara för det bjöd på ett gott skratt ;D

2009-09-23 @ 19:56:56
Postat av: fredrika

hahah jag tänkte på dig och din mamma när jag köpte den faktiskt ;) men var ju tvungen att bjuda på bilden ju, valde ju färgen och allt själv, lagom tantigt ^^

2009-09-23 @ 20:56:53
URL: http://doughs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0