Europaturnén börjar

Lördagen var en lång dag. Den började runt tio då vi åkte till IKEA. Kände verkligen pirret i magen när man såg alla svenska saker och textrer på svenska ^^ Jag inhandlade en hel del men hade ju trotts allt en ganska tight budget eftersom jag shoppade i veckan och ska vara borta i 10 dagar nu OCH ha pengar kvar när jag är hemma. Men jag lyckades alla fall hålla mig under budgeten, med 5 euro :P Jag köpte bland annat:

En stor vovve, numera "Britten" efter mormor

Skoställ

Barngalgar i olika färger

Handkräm

Innetofflor

Skålar

Diskborste

Kudde

Filt

Skohorn

Doftljus


Från mataffären:


Flädersaft

Blåbärssylt

Vaniljsås

Ballerinakex

Marabouchoklad

Chips


Tror det var allt :P


Sen bar det av till flygplattsen efter ånga varv runt Bilbao för att hitta dit. När vi väl gått igenom säkerhetskontrollen och sagt hejdå till en mkt tårögd Hasse såg vi att planet var försenat. Vi skulle mellanlanda på Mallorca men hade bara en timma där så vi oroade oss lite att vi ej skulle hinna med planet till Berlin.

Väl framme på Mallorca efter en kort resa där Ines skött sig utmärkt, sprang vi med allt handbagage, 4 väskor plus Ines, till gaten som såklart var längst bort, för att sedan se att det planet oxå var försenat.

Vi flög i 2.5 timmar och Ines var jättetrött eftersom det nu var flera timmar efter hennes läggdags. När vi kom fram var det bara att vänta på allt bagage, minst fyra väskor där med plus vagn. Självklart skulle någonting gå fel där med - vagnen kom aldrig. Vid 12 på natten fick vi sitta och fylla i papper osv för att fåhit vagnen idag. Den har ännu ej kommit men är påväg från Mallorca med 18 planet.

Därefter tog vi taxi till hotellet som var vääldigt stort och fint. Somna gjorde vi snabbt efter den långa dagen.DOUGH D.



Ballt flygplan och två mallorcabilder :P

Naaawe, söteklumpen somnade på planet med huvudet hängande, inte fan är det skönt att sova på flyg!

Lite bilder från hotellet.. ser mindre ut men är jättestort rummet och badrummet är som tre rum i ett! ^^

Ines humör var på topp trots den sena timmen och alla förseningar




Kommentarer
Postat av: victoria

SPÄNNANDE!!! du får skriva massa om er gigantiska trip :D men hur sjutton kunde du köpa allt detdär för bara 50kr? :O Eller ahaa... nu när jag läste igen fattade jag ;)

2009-09-06 @ 19:53:38
URL: http://doughs.blogg.se/
Postat av: fredrika

haha jaa såå mkt jag kan för kan ju vara svårt med internet men.. men du ska vi döpa om bloggen till Doughs - barnvakterna eller? ;) skriva om bebistips och så ^^ haha

2009-09-06 @ 20:57:05
URL: http://doughs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0