Andra delen dag 8 - vi tog en liten utflykt

Buenos tardes guapas!
Det blev ingen bilkörning för min del idag men däremot tog vi oss en bilutflykt till en liten by uppe i bergen som heter Laguardia. Mkt kringelkroksvägar må jag säga. Väl där parkerade vi på spanskt vis (det vill säga hur vi själva kände passade just oss) och gick in i den lilla byn. Den var lixom omringad av väggar.. Lite svårt att förklara men.. Husväggarna var som en skyddande vallgrav som gick i en rektangel typ. Där inne var det som en ... just nu kommer bara ordet pyramid upp :S just ja laburint heter det! Vi åt tvårätters lunch där.. Jag tog, inte riktigt mitt eget val, nån vit fisk som kom in bara den på tallriken, som en fillé asså. Men inget att äta till :S Sen knallade vi runt lite och smart som jag var hade jag glömt kameran och hade knappt några battisar på mobilen.

Nu på eftermiddagen tog vi en promenad till köpcentet här brevid och köpte lite slime-igt, spanskt godis. På vägen hem krockade en buss med en bil i rondellen. Hela framdelen av bilen lossnade ! inte konstigt för här använder man sig tydligen bara av innerfilen, vart man än ska, så kör man bara ut därifrån.. Bra där!

DOUGH D.

  
Godis, ett asballt hotell som designats av samma kille som gjorde goggenheim(?) mussét där bla. Brangelina har bott, jag i nån park

  
Liten gata i laburint, fin utsikt men dålig kamera och vingårdsbrandsrök som vi körde rakt igenom...


Konstig godisaffär, allt godis kostar ej samma så man måste ha typ 5 olika påsar om man ej nöjjer sig med det billigaste (som kostar 10kr/hg...)

Kommentarer
Postat av: Jenny

cooolt! Vad mysigt det verkar! Semester eller? :)

2009-05-24 @ 01:06:22
URL: http://www.jennybloggar.se
Postat av: Nima

Sv:

Jo det är en skillnad. Men jag har fått intrycket att många i unga åldrar försöker uppnå det idealet.



Du har rätt ,det finns tjejer som tycker om det, som finner det attraktivt, men vilka tjejer är det? Är det även dom en stereotyp jag beskrivit? Kanske den söndersminkade tjejen som Julia Glimstedt beskrev?



Men en utekväll på en nattklubb visar bara mina tankar. Speciellt där mini åldern är 18. Många ser lika ut. Men ju högre upp i ålder man kommer så avtar strävan mot att bli stereotypen.

När jag var yngre så var de svårt att hitta denna stereotyp. En sån variation på individer, stora skillnader i klädstil och beteende. Idag har media, framför stora bloggare, påverkat ungdomar mer än den påverkan jag fick.



Stereotyper kommer alltid finnas, och med det jag skrev har jag inga fördomar. Tycker bara det är ett intressant område att sätta sig in i. Vad tycker du själv, finns stereotyperna jag beskrev väl synligt?

2009-05-24 @ 01:41:44
URL: http://www.nimpa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0