Varför lyckas jag ALDRIG?!

Nu är jag framme, efter fem timmars resande... Men det SKA inte ta så lång tid ! anledningen till att det gjorde det är att jag som vanligt hamnar i trubbel på vägen - om jag inte kör fel så tar spolarvätskan slut... Men dagens händelse var den värsta någonsin.. Mitt uppe i min skönsång till min nya skiva börjar OLJELAMPAN LYSA !! :o.o livsfarligt typ ! :O läste ju i boken innan jag fick körkortet att man måste stanna DIREKT om detta händer, annars kan motorn skära och massa skit. Vilket betyder att bilen exploderar i mitt huvud.... Men nu var jag ju mitt ute på mototvägen och kunde inte bara köra av, så fick krypa mig fram till en avfart där jag stannade så snabbt som möjligt. Efter massa samtal i panik fick jag veta att jag skulle köra till närmsta bensinmack... Men vart fan ligger den då? jag kryper fram igen.. en lååång bit, livrädd.... Kommer fram till en mack - den är självklart obemannad.... Kör vidare en till låååång stund.. Stanna vid en öde mack i nån liten by - som är bemannad men stängd ! som tur var var mannen som ägde den kvar och kunde hjälpa mig.. Han sa att det var väldigt tur att han var kvar där för oljan var HELT slut.. som sagt: LIVSFARLIGT !!!! Var hur skakis som hellst...
Efter det gick allt som tur var bra... förutom vid första tullen där jag koncentrerade mig så mkt på att hitta pengarna att jag körde för lång och för långt ifrån grejen man lägger ner pengarna i.. Jag fick KASTA i dem istället eftersom det var kö efter och jag ej kunde backa... Missade en krona men som tur var hade jag en extra :P

Nu kollar vi på Så ska det låta som pappa spelade in åt mig, sneeeelt ^^

DOUGH D.

Kommentarer
Postat av: Lina

Asså HJÄLP!!!!! Jag fick seriöst lite svårt att andas här på andra sidan skärmen! HERREGUD! Vad grym du är som inte bröt ihop i tårar av post-tramatisk stress som vissa andra, jag, skulle gjort...



ps. jag ill ha din bil skiva när jag tar körkort..nångång.

2009-03-21 @ 11:05:37
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0