Spanien

Skolan är slut för dagen. Nu sitter jag här och lyssnar på en ljudbok - En plats i solen, av Liza Marklund. Äter godiset från igår, ska läsa en projektrapport inför opponeringen imorn. Men först ska jag läsa genom tidningen om att jobba i Spanien, börjar ju snart bli dags att anmäla sig. Man åker dit och går lite kurser först inom yrket man ska jobba med och allmän spanska. Sen fixar de jobb inom restaurang, hotell, affärer osv. Hoppas även att de ska fixa bostad, men har ej läst så noga än. Spännande ! vet ej vart jag vill bara. Madrid lockar ej, Barcelona mycket mer, eller nån annan stad vid kusten.. Pepp tänk va bra jag kommer bli på spanska ! :D

DOUGH D. 


Barcelona har ju det bästa av båda delarna, det är en storstad, men ligger ändå vid vattnet så man kan bada.. Problemet är ju bara att de patar mer katalanska än spanska, det vill man ju ej lära sig. På bilden ser vi Parque Güell som jag en gång har besökt när vi var i Barcelona med spanskan i nian


Men varför inte Malaga, ser ju inte helt fel ut....


Eller  Alicante?


Kommentarer
Postat av: juliasbullar.blogg.se

alicante röstar jag på :D

2009-03-23 @ 17:46:14
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0