Barn

Fråga mig inte varför men varje måndag den senaste månaden har jag kollat på "Familjen annorlunda" på fyran som handlar om tre familjer som alla har sjukt många ungar - kaninfamiljer alltså. Jag tror en familj jag tio bar, alla fall 8. Och saga vad man vill om detta men jag tycker alla fall att det är fel, tycker synd om ungarna. Hur mycket uppmärksamhet får man av sina föräldrar om man har sju syskon att dela den med? inte mycket alls kan jag tänka.. Jag har ju själv tre syskon, ett "lossas" och två halva. Jag har alltid tycket att det har vart fullt hus HÄR, kan då bara ana hur det är för dem.
När jag "blir stor" vill jag ha ett barn, möjligtvis två. Det barnet ska få mycket kärlek, uppmärkasamhet och därför ska det bli helt perfekt. Den ska vara chill och tycka om att vara med oss vuxna och alla vuxna kommer älska honom. Nej men skämt och sido, jag ska INTE ha många ungar. Aldrig.

Jag har en teori om detta, inte så invecklat egentligen. Jag tror att om man själv har haft många syskon vill man själv bara ha ett eller två barn och tvärt om. Om man vuxit upp ensam och alltid längtat efter ett syskon vill man nog ge det till sitt eget barn, syskon alltså. Eller om man som jag har haft många syskon vill man ha få... Jag har märkt att detta stämmer i många fall. Min pappa tillexempel har tre syskon, och alla dem har fått ETT barn var, mina kussar alltså. Två av dessa är vuxna och har fyra resp. tre barn var. Inga syskon - många barn ! så de så ! eller vad tror ni?

DOUGH D.  


En sån ska jag ha ! söt som fan, den ska ha massa sötsöta kläder oxå.. Jag lovar att kommer spendera mer pengar på den än mig själv ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0