Vilket är ditt favvospel på sommaren?

Jag tycker det är riktigt kul att man har massvis med olika spel på sommaren det kan ju vara allt från tumbrottning till båtrace eller nåt men jag tänkte tipsa om vad jag brukar spela för något på sommaren. Det skulle också vara kul att veta ifall ni har något favvospel eller kanske ett eget? När jag var liten hittade jag nämnligen på massvis med olika spel och gjorde spelplaner av papper och små pjäser av pinnar.

hemma.
krocket
badminton
kubb

på stranden
kortspel
kullerbytta tävling i vattnet
manetkrig
sänka skepp

i bilen
vem kommer på låttitlarna först på radio
vilken tid vi kommer fram
försöka klura ihop ord av regskylten

HAHA, riktigt barnsliga lekar men vissa är riktigt kul, i min familj kör vi alla under kategorin "i bilen". lekarna under "stranden" gjorde jag när jag var mindre men jag har fortfarande än idag alltid med mig en kortlek till stranden :) Nää nu är det finalen i fotboll som gäller, ha en jättebra kväll! DoughT



Kommentarer
Postat av: juliasbullar.blogg.se

hahah, vi hade ju sån kullerbytta tävling i SB! haha

2009-06-28 @ 22:03:41
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0