Projektarbete med mera..

Jag finner mig lite nervös såhär på kvällskvisten när jag sitter å läser alla bloggar... De har inget med bloggarna att göra, utan det faktum att jag imorn ska göra nått jag ej är så komfortabel med. Jag och anna ska besöka ett översättningsföretag och intervjua några av deras översättare "över en fika".. Det är så att anna och jag nästan har samma projekt, vi ska nämligen översätta lite grejer. Innan vi börjar med detta ska vi intervjua ett antal översättare för att få lite kött på bena och tips om vad man ska tänka på.. Återigen, detta gör mig lite nervös eftersom jag aldrig har träffat människorna förr och vill visa mig från min bästa sida när vi ställer våra frågor osv.. Det är alla fall tur att anna ska med så jag slipper göra detta ensam vilket var tänkt från början..

Det som skilljer våra projekt åt är att hon ska översätta nått från en bok medans jag ska översätta ett The Hills avsnitt ^^ Det är väl kanske inte så otippat eftersom jag har tjatat endel om serien här.. Ska bli skoj å fixa in undertexterna å så i avsnittet, lite komplicerat kanske, men det ska jag nog fixa !

Annars har dagen gått väldigt snabbt. Efter skolan fick jag ett sms av min kära mor som var i nya lägenheten, så jag tog och knalla upp dit jag med. Tog tiden oxå, det tar exakt 4 min och 16 sek för mig att ta mig hem från skolan.. Till skolan går lite snabbare eftersom det är nedförsbacke hela vägen..
Väl där checkade vi läget lite, mamma började såklart direkt skura alla toaletter å så, bacillskräck som hon har å allt.. Sedan stressade vi till måleriaffären för att kolla ut fär å tapet till mitt rum.. Har bestämt mig för en lite mönstrad brun tapet till en av väggarna och en lite ljusare brun/beige (?) färg till resten av väggarna, kommer nog bli bra till den nya soffan. Är så himla pepp på att fixa iordning allt, självklart kommer bilder när allt är klart, den 24:e flyttar vi !


DOUGH D.


Just nu är jag trött och kommer antagligen ångra denna bild imorngon,
men det bjuder vi på ! Med väskan på magen å kjolen som åkt upp liite för långt ..
för att inte tala om ansiktet ;P  Anna och jag på Razzia på Doughs födelsedag  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0