INSPECTOR GADGET TIME

Detta är riktigt pinsammt vill jag lova..

När jag precis hade blivit tillsammans med min kära pojke var jag lite svartsjuk på en flicka i hans klass. Jag tyckte att hon var lite väl på honom och sa bestämt att hon ville ha honom.. Han höll självklart inte med, men när jag och Dough såg att vi skulle ha en håltimme varje fredag, bestämde vi oss för att ta saken i egna händer. Vi ritade in en liten ruta på schemat som vi kallade "Inspector Gadget Time". Under denna tiden skulle vi bege oss till hans skola och spionera på honom.. Och den där flickan som från och med kommer kallas "Fienden".

Första gången vi skulle dit var den 31 augusti 2007, vi drog med oss Anna och gav varandra kodnamn för att vi inte skulle bli avslöjade. Jag: Big D (dahlström), dough: Little C (collin) Anna: Dubble L (fråga mig ej varför).

Vi hade med oss ett anteckningsblock som jag nu har här brevid mig. Vi antecknade allt som skedde, och angav tidpunkt. Detta är ett utdrag ut blocket:

Spaningstilfälle nr 1: fre. 31/8 -07

12.31 - spaningen inleds
12.32 - buss 19 till brunnsparken
12.35 - vagn 3 till Svingeln
12.47 - går varv runt skolan
13.01 - vi anländer till spaningsplats nr 1. *
13.07 - VI SER OFFRET; svart jacka, mörka jeans, rödrutig skjorta, gympabag - vid spårvagnen
13.09 - VI SER FIENDEN!! : leopardtröja, svarta byxor, högklckat...
13.13 - uppdrag utfört :)
13.14 - vagn 3 tillbaka till skolan

*spaningsplats nr 1: telefonkjosken

Spekulationer :
Skulle han hem? ja
Varför så tidigt? han slutar så tidigt ...?
Väskan? gympakläder
Varför själv? ??

Spaningstillfälle nr 221/9 -07

12.35 - problem i kassan på hemköp
12.38 - spaningsföda inhandlas
12.42 - vagn 3 till svingeln
13.00 - vi anländer
13.02 - Dubble L letar efter spaningsplats
13.04 - vi anländer till spaningsplats nr 2*
13.05 - Little C äter första snickersen
13.11 - FIENDEN ANLÄNDER: slitna jeans, boa, hög toffs
13.15 - jag är sugen på födan
13.25 - OFFRET ANLÄNDER: Svart jacka, mörka jeans, hoodtröja väska, EJ ENSAM, med en pojke
13.26 - han åker med 3:an?
13.29 - HAN HAR EJ ÅKT ! Little C upptäcker honom!
13.34 - Big D går lång ifrån för att ej bli upptäckt, väntar på att han ska åka. Varför åker han ej?
13.37 - Offret går på 1:an
13.40 - Vi signar ut och åker tillbaka till huvudkvarteret (skolan)

*Spaningsplats nr 2: bakom en bil på parkeringen mittemot bamban


Detta upprepades några gånger, varav en gång vi åkte till centralen för att spana där när han skulle åka GRÖN hem.. Det var nog det ända tillfället vi inte såg honom...

Ni är säket nyfikna på om han nån gång kom på oss? Nja.. det kan jag ej påstå, det var mkt nära en gång. Han tittade åt vårt håll, och vi var trots allt ganska nära, men nej. Däremot jagade mitt samvete ikapp mig efter några månader och jag berättade allt för honom.. Hen blev ej glad, tyckte det var barnsligt. Men det gör han ju med stort sätt allt som Dough och jag gör så, de var jag berädd på !

DOUGH D. 


BIG D och DUBBLE L,
det fanns mer bilder från början,
men de var bevismaterial som jag var tvungen att förstöra, för allas bästa !


Kommentarer
Postat av: Victuria

HAHAHAH! assa jag trodde aldrig du skulle vaga skriva om detta, vad jag skams! haha. Dethar maste ju vara det varsta jag nagonsin gjort!



"Däremot jagade mitt samvete ikapp mig efter några månader", NAGRA MANADER? galet

2009-01-21 @ 17:29:14
URL: http://doughs.blogg.se/
Postat av: juliasbullar

hahaha, detta är hemskt! fan va pinsamt, fattar ej grejen :D

2009-01-22 @ 10:30:48
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0