Finsmakaren DoughT

Medans jag antecknar lite om dövas historia som jag och Emma ska redovisa i senare på teckenspråket så provsmakar jag det sista nya teét som mamma inhandlade för nån dag sedan..Jag lovade som sagt en recension och här kommer den..All sorter är inhandlade på Kahls och är i lösvikt. Jag fick inte veta vilken sort det var innan jag testade så jag har utgått ifrån min lilla näsa och mina feta smaklööööökar.


Chai Masala, 2/5 toasters

När min mor gjorde iordning teét doftade det gudomligt i hela huset, jag fick en julig känsla och ville återigen plocka fram julpyntet. Det min näsa uppfattade var kanel och en smula av äpple, alltså äppelkaka! Men jag måste säga att den var lite tråkigt att det bara var kanel som smakade, så det var ett stort minus! Jag ville ju ha en drickbar äppelkaka..


Jordgubb & Vanilj, 4/5 toasters

Hur mycket jag än försökte så kunde jag inte sätta något ord på vad det luktade eller smakade. Godis tänkte jag först, men det var inte riktigt som godis...hm men det närmsta jag kom var godis eftersom den har en väldigt söt doft och var ovanligt söt att dricka, jag har alltså vanligtvis inget socker eller mjölk i mitt te..


Apelsin te 4/5 toasters

Eftersom jag hade sagt till min mor att inhandla ett te med apelsin i så visste jag egentligen vad detta te skulle smaka. Jag gjorde iordning det själv och såg att det var bautastora bitar av apelsin i blandningen och det doftade en massa massa apelsin, mums! Visst det var lite tråkigt att det inte var något mer än bara apelsin men detta var min favorit!

Jag har också smakat apelsin/choklad och det är kanooongott det med!

DoughT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0