Älskade dikter !

Nu har den tiden kommit som jag längtat allra mest efter, nämligen den tiden man sysslar med dikter i skolan. Det är ju helt underbart att läsa dessa dikter och sedan analysera varenda litet rim på varenda liten rad, för att sedan börja den spännande sökningen efter det dolda budskapet och metaforen..
Nej nu ljög jag ! för dikter är en av de delar av skolan jag hatar mest .. De är såååå tråkigt och sååå svårt för mig att förstå hur människor kan få den enkla lilla dikten att handla om döden eller att den är en metafor för prövningar i livet.. Jag hajar verkligen inte sånt, jag kanske kan uppskatta nått roligt rim, men längre än så går det ej, tyvärr !

Nu lämpar det sig också så väl att jag inte bara ska läsa och analysera en dikt utan två, på engelska, och sedan jämföra dessa två.. på ett A4..... SNÄLLA SKJUT MIG !

DOUGH D.


Detta är lagom för mig, kort och fint. Det stod skrivet på en bänk på slottet i Edinburg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0