Svamp & blåbärsplockning


Hera följde med..


utsikten från våran grillplats!


Hera tigger bulle




massvis med blåbär, mums! Det blev kantareller också men dom var i en annan korg.


Igår vaknade vi tidigt för vi skulle iväg till skogen och plocka kantareller och blåbär, vi hade redan dagen innan laddat upp med korv, engångsgrill och stövlar så vi snabbt skulle komma iväg. Hunden fick också följa med, inte för att den var till någon annan användning än att äta upp ALLA mina blåbär som jag plockade, hmmf. Så fort jag satte fingrarna i en blåbärsbuske hon hon med sin mun och glufsade i sig allt eller slickade på mina bär och då är det inte kul att äta heller..

Vi var i skogen heladagen och grillade korv & marsmellows, plockade bär och njöt. Susanne badade och jag lyckades knäppa kort på henne precis när hon trillade i vattnet, just precis, TRILLADE I VATTNET! haha, synd att det inte var med min kamera bara. Vi tog en sväng förbi där Hera köptes eftersom en vovve där har fått valpar för ett tag sedan, 5stycken så vi tyckte det skulle vara kul att leka lite med valparna eftersom dom snart ska säljas antagligen men ägarna var inte hemma så vi åkte hem istället. Väl hemma slängde sig alla i soffan för vi var helt slut! DoughT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0