Roadtrip och namnfest

Ja, gårdagen alltså. Jag gick upp vid sex, cyklade iväg och hämtade bilen vid sju och hämtade emilia och jonathan sen bar det av. Först skulle vi alltså till nått ställe mitt imellan linköping och norrköping på namnfest för Ines. På vägen dit hade det hänt nån stor olycka innan Ulricehamn så polisen hade lagt om trafiken. Det var bara att göra en usväng mitt på vägen och köra nån omväg genom en miniby typ.
 Vi hann i tid till namnfesten alla fall och jag lyckades hålla mig vaken trotts att det var mkt svårt när de andra sov hela tiden.
På "festen" fick vi mat, fika, tårta och jag lyckades vinna tipspromenaden men diskvalificerades för jag känner Ines så väl så det var tydligen fusk. Tur det för vinsten var ett blöjbyte...

Efter festen bar det av till Björkhagen, morfars lilla sommarhus utanför Katrineholm. Där tog jag mig en liten tupplur innan middagen. Stanna länge kunde jag ju inte göra eftersom klockan redan var sex och jag hade ca 5 timmars körande framför mig. Det gick trotts allt mycket bra, jag lyssnade på Rymmaren av Thomas Botström, åt lite godis och drack massa dricka. Var i göteborg runt halv elva, då var jag trötta kan man säga!

Imorse skulle jag dock upp igen vid halv sju för att åka tillbaka med bilen. Då upptäckte jag till min glädje att det spöregnade vilket naturligt ledde till att jag blev dyngsur på cykelturen hem. Hela jag rann bort typ.

DOUGH D.


En liten lapp jag hittade på en av dörrarna...

Den urstökiga "stora salen" eller vad man ska säga. Där finns lite allt möjliigt - några träd innomhus, massa massa skräp, nått sorts altare osv osv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0