Sista plågsamma dagen på turné


Som ni kan se på bilden ovan har denna lilla, för mig innan okända, stad verkligen sin charm. Som jag sa för några dagar finns många turister här pga alla fina gammla byggnader och osv. Däremot kan jag efter dagen intyga att den är ett helvete att hitta i och det överväger det mysiga så just nu är min allmäna bild av Brygge dålig.
För att ta allt från början så skulle elena jobba idag igen, men inte lika långt bort. Vi skulle ändå åka med henne på morgonen för att spendera halva dagen som igår, utomhus väntandes på att tiden ska gå, men efter ines hade ätit lunch skulle vi gå de ca 3 km hem.
Förmiddagen gick bra, vi knallade runt på stan där vi fann massa loppisstånd, ostprovingar osv. Tyvärr så regnade det men vi lyckades hålla humöret uppe ändå.
Efter maten skulle vi då gå hem till hotellet, som förövrigt ligger så mkt in the middle of no where att GPS:en till och med haft svårt att hitta hit många gånger. Vägarbete gör det oxå ännu svårare för man måste ta omvägar. Det jag visste var alla fall att vi var tvugna att på nått sätt ta oss över ån som går runt hela staden. Om vi bara hittade en bro skulle vi alla fall vara på rätt sida och sedan var det ej långt - trodde jag. Hur man någonsin kan komma så långt åt vänster när man bara svängthöger hela tiden kommer jag aldrig förstå men jag kan säga att efter mer än en timmes frustrerad promenad i rask takt var vi tillbaka där vi startade.
Kartan jag hade var värdelös för hotellet hade satt sin reklamruta precis för den delen jag skulle befinna mig i så alla gator där var borta. När jag efter ca 30 minuter inser att jag är så fel man kan bli så frågar jag några efter vägen och de är bergsäkra att jag ska gå tillaka den vägen jag kom ifrån, fast utan att svänga. Med gråten i halsen skyndar jag vidare, försöker fråga massa men de kan ej engelska. När jag äntligen hittar nån som kan visar han mig att jag är på helt fel sida av staden, inte ens utanför den som jag ville. Jag hade gått i en kvadrat och det närmaste nu var att gå tillbaka till affären och vinprovningen där elena var. Jag var på lagom bra humör när vi då väl kom fram kan jag säga!
Eftersom jag vägrade försöka en gång till och inte får köra hyrbilen var det bara till att spendera resten av dagen på affärens innansida typ. Kul kul, hur tött och sur som hellst var jag. Nu ska det bli så jävla skönt att komma hem imorn. Men med vår tur så bannlyser väl Ryanair oss från att åka hem pga allt bagage.

Det positiva jag kan se nu är att jag ska vara lite ledig framöver pga allt slit här. Nästa vecka kommer elenas föräldrar och då behöver jag bara jobba nån dag. Plus att nästa måndag är röd dag så helgen blir lång. Tyvärr är det ju dock ej helg nu när vi kommer tillbaka efter 10 dagars arbete utan en hel arbetsvecka till väntar oss innan vilan. Men just nu känns det vanliga jobbet jag gör hemma som semester jämfört med detta !

Känner att jag förmedlade en hel del negativ energi i allt jag nu skrivit, men trotts denna dagen är jag på bra humör nu. Ska kolla massa smaskigt Entourage sen sova tidigt!

DOUGH D.


Torget där det spelades massa musik och hästar kallade runt med vagnar i regnet och låååång ostprovning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0