Europaturné - Berlin



Första och enda hela dagen i Berlin idag. Vi vaknade, eller snarare Ines, runt halv nio och gjorde oss i ordning och knallade ner till frukosten. Den var minst sagt mumsig. För mig blev det några goda frallor, fruktsallad med yoghurt och chokladmüssli och varm choklad. Det sista mest för att jag är ganska förkyld. Det leder till att alla som möter mig eller ser mig hosta flyr eftersom de antagligen tror att jag är svin-sjuk.
Resten av dagen har elena jobbat på nån vinmässa här på hotellet och Ines och jag har myst på hotellet och knallat runt lite i Berlin. Tyvärr är affärerna ej öppna idag så vi har mest tittat på vad jag gissar är kända saker och platser, för insatt i Berlin och dess historia kan jag ej påstå att jag är. Efter det knallade jag till McDonalds och beställde lite mat att ta med upp på hotellet.

Nu när jag skriver detta sitter jag på hotellrummet och kollar på MTV, på engelska för en gång skull. Lustigt att när jag är i Tyskland kan jag se engelska MTV men i spanien kan jag bara se tyska mtv, störande för allt är ju dubbat istället för textat. Ines sover alla fall igen, på golvet denna gången. Jag tror stackarn blivit smittad av mig för hon hostar och sover mkt. Inte konstigt om hon har eftrersom hon gillar att mysa så mkt nära ansiktet men...

Ska gå ner till Starbucks när Elena kommer tillbaka vid sju för att publicera detta. Det finns internet på hoteller men det kostar 5 kr i min så det skippar vi nog. Ska försöka somna i skaplig tid ikväll oxå eftersom vi ska upp tidigt imorgon för att fara till Hamburg.DOUGH D.


Jag vid en bit av berlinmuren


Äckligt mycket tuggummi på sidan av en murbit

Grejer som jag ej vet vad de heter, nån som gör?

Ballt !


Ines leker på golvet




Kommentarer
Postat av: Mor Lisa

Helt fantastiskt vad ni verkar ha det bra, lyxigt o mysigt-trots förseningar, förkylning o borttappad vagn ;)Jag/vi ser fram emot fortsättning på er europatripp! Puss från mor o var rädda om er =)

2009-09-06 @ 22:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0