Åtta timmar hemlös


Imorse när jag vaknade trodde jag att denna dagen skulle bli som bilden ovan. Grå, tråkig och ensam. Det var nämligen så att elena skulle jobba i en stad typ 10 mil från hotellet idag och vi var därför tvugna att följa med. Vi hade däremot ingen stans att vara så vi skulle få knalla runt i denna lilla by hela dagen, från 10 - 18. Ush vad tråkigt detta skulle bli och vad tiden skulle gå sakta.
Tvärtemot vad jag trodde dock så har dagen gått rätt fort. Vi har varit inne i massa mataffärer, stora leksaksaffärer och vanliga shoppingaffärer och klumpen har varit jättenöjd hela dagen. Jag köpte en del grejer till mig själv och en ny haklapp på önskan av Hasse, en hård och fast en, till Ines. Vi har alltså varit ute hela dagen förutom affärerna och dessutom gått minst en mil säkert, hur mkt hinner man ej gå i min takt på åtta timmar lixom. I slutet hade lillklumpen förståligt tröttnat på att sitta i vagnen efter hela dagen så jag fick ta upp henne och ha henne i bärselen på magen. Jätteskoj tyckte hon, jättevarmt tyckte jag för oxå till skillnad från vad man ser på bilden ovan så blev det jättevarmt och soligt till slut.
BIlden togs alltså i början av dagen, innan jag visste och vädret oxå tydligen, att det skulle ljusna lite. Dessa små grejerna inhandlade jag alla fall till slut:


Belgisk choklad, söta näsdukar som tyvär nästan är slut redan, en te-sil, lila mössa (som vanligt kan min kamera ej uppfatta lila...) och nya hörlurar till iPoden :)

Nu gick elena precis för att äta middag med leverantören, aldrig får hon en lugn stund stackarn. Ines sover och jag ska chilla med Harry P eller Entourage framför datorn hade jag tänkt!

DOUGH D.


Kommentarer
Postat av: Mor Lisa

Vilken bra dag ni ha haft trots allt! Glad att du verkar må lite bättre min snoriga tösabit :)



Puss & kram från mamsen

2009-09-12 @ 21:43:49
Postat av: Mor Lisa

Vilken bra dag ni ha haft trots allt! Glad att du verkar må lite bättre min snoriga tösabit :)



Puss & kram från mamsen

2009-09-12 @ 21:45:11
Postat av: juliasbullar.blogg.se

klumpen... hahaha :D

2009-09-12 @ 23:34:54
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0