Fredrikas bilskiva 3

Efter en lång och skön sovmorgon har jag nu duschat och ätit frulle. Har även hunnit med att fixa ihop en bilskiva till dagens långa resa. Det är lite av en konst detdär att få ihop det på ett bra sätt. Några saker man måste tänka på förstår ni. Det jag brukar ha med i bakhuvet när jag gör mina små bilskivor är att: Ha med en eller två vevlåtar, så man riktigt taggar till och vaknar upp lite ur dvalan man hanmar i när man kör. Däremot får det inte bara vara massa upptempo crazy låtar för då blir man bara stressad efter ett tag, så jag brukar varva med lite gammal eller lugn musik. Sen är det alltid kul med ett litet överraskningsmoment, en låt som inte riktigt passar in, det gör oxå att man blir glad och taggar till lite. Förövrigt är det bra om de flesta låtarna har ett sjönt gung oxå, så man kan trumma med lite på ratten eller så...
 Detta är några av låtarna jag tog med denna gången:

Knowing me, Knowing you - Abba
Lay all you love on me - Abba
We can work it out - Beatles
Losing my way - Justin Timberlake

Love lockdown - Kanye West
Something Pretty - Patrick Park
Your smile is a drug - Patrick Park

Loveology - Regina Spektor
Breakin' Dishes - Rihanna
A hazy shade of winter - Simon and garfunkel
Jo-anna says - Per Gessle
Lost! - Coldplay
Girls just want to have fun - Cindy Lauper
Hips don't lie - Shakira
Dead and gone - T.I
Let it rock - Kevin Rudolf feat. Lil' Wayne

En jävla mix skulle man kunna säga.. Men den har lite av varje, sånt gillar jag.. Man kan inte riktigt säga att jag har nån exakt musikstil precis..

DOUGH D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0