Sanningen bakom Dough !

Om nån läser detta som inte känner oss, eller antagligen de som känner oss oxå, kan man ju undra; varför just Dough?
Det kanske ej är så lågiskt, men såhär ligger det alla fall till:

När våran kära vän Emma H fyllde sjutton förra året, närmare bestämt den 8 oktober, fick hon en Ben&Jerry's Cookie Dough av sin vän sara, om jag ej mins fel. Hon tog med den till bamba och avnjöt den medans vi andra åt lunch. Dough och jag fastnade för ordet CookieDough och började använda det till varandra, mest som ett skällsord när vi ville poängtera nått speciellt . På volleybollen blev det tillexempel använt väldigt ofta, vi uttalade det väldigt högt med betoning på OOOOO:et, oftast när nån liten störande 13-åring gjorde nått väldigt dumt, vilket hände typ hela tiden. På den vägen är det, och numera går vi vid namnet Dough båda två. Grejen är ju den att det funkar BARA när vi säger de till varandra.. Om nån utomstående säger de vet vi ju ej vem den menar. Men om jag roppar på DOOOOUGH ! så vet hon ju att det är hon eftersom det är jag som roppar ;P smart va? haha nerå.. men det har vart några som under årets lopp försökt sig på att faktiskt kalla oss Dough, (läs Pontus).. de får oftast bara en blick som säger allt.

Detta var alltså den enkla anledningen, för er som kanske trodde att vi hade snott det från Homer i Simpson.


Nej, nu sja jag ta mig i kragen, såhär sista dagen på jullovet, å åka å träna å suwla lite, kan behövas. My man kommer ju äntligen hem imorn !  

                                                                                                              
  DOUGH D.                                                                                                                                            
                                                                                                                                                  

 Cookie Dough !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0