More About Dough | Kissekatten



Min katt ar ca 7ar, sa det betyder att jag skaffade henne nar jag var ca 11ar. Jag hade lange var sugen pa att skaffa mig ett litet liv som jag kunde ta hand om och kom da att tanka pa en katt! Da bodde vi i en lagenhet pa andra vaningen och hade aldrig haft nagot djur hemma, inte ens fiskar sa det skulle bli en stor skillnad ifall vi skaffades oss en katt, men det brydde jag mig inte om...

Min bror som brukade vara uppe hos min farmor & farfar titt som tatt hade manga kompisar dar pa landet och Markus som en kille hette hade en massa nyfodda kattungar hemma hos sig som dom gav bort. Da sag jag min chans, om inte min enda chans! Jag fragade min bror om han inte kunde ta med en hem till mig, och visst det kunde han eftersom det hade blivit en kattunge over, en svart ilsken katt med skabb, haha!

Sa han och en granne akte till andra sidan av sjon Anten pa flakmoppe och hamtade den lilla kissekatten till mig, De fardade henne under trojan sa hon inte skulle hoppa av moppen och nu nar jag hade henne fattades det bara att tala om for mamma & pappa att jag hade skaffat en katt till oss..

Pappa fick reda pa det sa fort katten kom innanfor dorren, men med mamma var det andra bullar. Vi akte hem sent fran farmor & farfar och bilturen med en radd naken kattugen var inte det roligaste, hon hoppade hejvildt omkring i bilen och lade sig under korarsatet och rev pa satena. Jag plingade pa dorren hem till oss och mamma oppnade med ett skrik, VAD AR DET DAR??, en kissekatt svarade jag, jag ska uppfostra den och lara den saker var mitt argument for att hon skulle fa stanna och det fick hon tillslut. Jag kan meddela att jag skaffade min msn vid denna aldrer da jag heter
[email protected]. Vi dopte katten till Lollo..
DoughT


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Söt katt! :)

2009-01-15 @ 17:10:47
URL: http://stephanieharvey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0