Kvibergs Marknad

Förra våren fick Dough och jag för oss att vi skulle besöka Kvibergs Marknad. Jag hade bara hört talas om det av emma j som sa att man kunde köpa billig mascara där... Men för de som ej vet vad de är så är det nått ställe där alla (läs. "nysvenskar")  kan sälja grejer, stulna grejer ryktas det om.. Vi kom det in tidig lördagförmiddag, Dough var ej speciellt glad på mig eftersom jag var ca en timme sen, inte meningen :/.. Så kommer vi dit å de e nån stor jävla bunker eller tält eller nått.. Fullproppad med massa skit.. allt från VHS aparater till mobiler, billiga parfymer till rostade majs och hemalagat griskött typ. Vi gick ett varv i tältet och fann oss väldigt besvikna, det fanns trots allt bara skit, å det avr ej ens billigt. sedan gick vi utanför där de var som en liten marknad försig med frukt och grönsaker... Där fann vi ändtligen nått värt att lägga våra slantar på, nämligen en varsin TAMA ! (tamagotchi).. De kostade hela 50 spänn styck, vi försökte såklart pruta men kineskillen vägrade ge med sig..

En stud senare åkte vi därifrån eftersom vi tydligen skulle sälja bingolotter åt TUVE-VOLLEY... Vi var lite sena om jag ej mins fel, men nöjda till tusen med varsin tama runt halsen...

Det kan ju tilläggas att mannen min inite
roades det minsta av att jag åkte till kviberg, jag fick lova att inte berätta för nån han kände.. Det roliga var att han lekte mer med taman än jag själv.. för mig dog den bara av nån konstig anledning eftersom jag alltid skötte den bra, men men, den gillade väl ej mig. Däremot så lämnade jag den hos honom en dag när jag skulle å jobba, och fick senare ett sms där det stod att den äntligen hade blivit vuxen under hans övervakning.. Jag deppade såklart sönder eftersom det fick mig att insé att våra små bar i framtiden bara kommer gilla far sin..



DOUGH D.

Kommentarer
Postat av: FILIPPA

sv: Photoshop CS3 baby photoshop ;)

2009-01-14 @ 15:13:08
URL: http://www.filippalund.se
Postat av: juliasbullar

min tama dog...

2009-01-14 @ 15:20:43
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0