Operation dagsverket

För första gången har jag dagit mitt strå till stacken när det gäller operation dagsverket, de andra åren har jag tänkt jobba men det har ej blivit av. Idag går alltså lönen från att vara barnvakt till fattiga barn i Afganistan eller vad det nu var i år. Egentligen är jag för snål för sånt här. Jag vet att det låter hämskt men jag är för snål och egoistisk för att ge bort mina pengar. Typ alla i min klass tycker det är egoistiskt att ge bort penagar till välgörenhet för att man gör det för att man mår bra med sig själv i efterhand. Jag håller ej med nån stans, de pengarna jag skänker vill jag hellre behålla själv även fast jag vet att de gör bättre om jag ej behåller dem. Som idag, funderade jag på att behålla pengarna för mig själv bara för att jag har tjänat ihop dom och behöver pengar själv. En stor egoist är jag, men fan inte när jag ger bort mina pengar. För det svider som aldrig förr !

DOUGH D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0