Lyxfällan

Ibland kollar jag på Lyxfällan när jag har annat för mig, som nu tillexempel. Efter att ha sett alla dessa historier om folk med massa lån, kreditkort på alla affärer, beroenden av olika slag - är det inte snus så är det väskor eller internet-shopping, har jag bestämt mig för att jag aldrig ska låta det gå så långt för mig. Jag ska betala mina räkningar i tid och inte låna pengar som jag inte kan betala tillbaka. Än så länge har det gått bra, jag betalar alltid räkningarna så fort jag får pengar. Å andra sidan har jag ju bott hemma hela livet och alltid haft okej med pengar eftersom jag får både studiebidrag, månadspeng av pappa och lön. Men det ska alla fall bli mitt mål, att kunna behärska mig så pass när jag vill köpa saker att jag tänker steget längre och inte drar på mig massa skulder. Låter inte alls kul...

DOUGH D.


Men jag behöver ju inte oroa mig för jag kommer ju kunna förvara alla mina pengar som jag tjänar på att vara översättare i madrassen, sånt överflöd kommer det vara ;)

Kommentarer
Postat av: juliasbullar.blogg.se

hah, vadå försöka :d jag kan ej tro något annat om dig än att du kommer betala allt och ha allt under kontroll :D

2009-03-12 @ 21:47:51
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0