Idag blev jag invandrare!

Oj oj vilket dygn. Orkar ej ens skriva om allt, har hunnit med så mkt.
Flygresan gick bra, under omständigheterna kanske man ska säga.. Väskorna behövde vi ej betala övervikt för som vi hade trott. Däremot fick vi väga våra handbagage. Vi hade med tre handbagage, varav en var min datorväska. Man får bara ha ett var och det får väga max fem kg. Alla väskor vägde 7-8 kg var, eftersom jag hade två datorer i dataväskan och mitt ps3 i anda väskan.. Efter många om och men var det OK ändå eftersom en av dem var dataväskan.
Andra problemet uppstod vis säkerhetskontrollen. Denna gången visade jag ej upp magen när det frågade om jag hade skärp, men de tittade dock skepiskt på mig eftersom jag ej hade tagit ut tvspelet ur väskan och de frågade "Har du en TILL dator med dig".. Nej det var det ju ej men den behövde ändå en egen liten låda.
Tredje problemet var väl kanske ej nått problem i sig men det hanlar om själva flygplanen. De var de minsta jag någonsin sett !! både från GBG till Bryssel och vidare därifrån till BIlbao. Jag trodde såklart vi skulle dö eftersom sånna småplan kam man ju ej lita på. Det gjorde heller ej saken bättre när jag satte mig och mitt armstöd trilla av och när jag kollade ut satt vi UNDER vingen, ej ovanför den. Så man såg alla läskiga grejer som försigick.
Fjärde flygproblemet uppstod när vi nästan hade flygit klart och gick ner för landning. En blixt susar förbi PRECIS utanför planet och jag erfarar att vi ska bli det nästa försvunna planet, trottsa att vi som sagt var nära flygplatsen.....
Ja, som sagt, resan gick ändå bra under omständigheterna för vi överlevde ju alla fall.

Idag har vi gjort massa viktiga saker som att skaffa mig ett spanskt personnummer och ID-kort och försökt skriva in mig i kommunen vilket ej gick så bra eftersom jag ej hade kortet än. Sen har vi även kollat på två lägenheter, varav en jag tittat på innan men denna gången var det ett annat rum som hyrdes ut och det gillade jag bättre. Vi har även inhandlat mina första "bo för sig själv" grejr, dvs eget schampo och sminkborttagningsmedel etc.

Nu ligger jag här ensam i mitt lilla rum, förutom Alfie då. Vi var och checkade in mamma på hotellet förut. Om vi har lust kan vi vinka till varandra från fönstrerna. Så nära är det !

Den första dagen har alla fall gått över förväntan och allt är ej så jobbigt som jag trott än... Med betoning på ÄN... Jag saknar så klart alla viktiga reda där hemma men fick idag den goda nyheten att jag kan stanna i sverige till den 16:e istället för den 9:e, dessutom är det betald semester. Gott gott gott!
Detta blev jävligt lång som jag anat. Alla som läst hela säg "I"... I

DOUGH D.

   



Kommentarer
Postat av: victoria

självklart ett I för min del ;)

2009-06-30 @ 00:06:37
URL: http://doughs.blogg.se/
Postat av: juliasbullar.blogg.se

jag läste allt juuuuu! IIIIIIIIIIIII

söt maami du har också, hah



hoppas allt går bra nu :*

2009-06-30 @ 17:00:00
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0