I helgen flyttar jag hemifrån för första gången !

Japp nu är det då bestämt var jag ska bo framöver. Det blev lägenheten jag kollade på förra gången. Jag ska nu alltså bo med två pojkar i 28 års åldern :P haha men både mamma jag och Elena tyckte det var det bästa valet och fick en bra känsla av det så det ska nog bli bra. I helgen ska jag då ta mina väskor och flytta dit. Ska även innan köpa lite mer vuxna grejer såsom lakan och kuddar, några blommor och kanske nått ljus oxå. På rean på Zara Home, skoj ska det blir!
 Vi har kollat på sammanlagt fyra lägenheter av vilka man kunde stryka två direkt för de var så gamla och schleetna. Den enda som vi övervägde förutom den jag valde var en med tre tjejer, mellan 25-30 år. De var jättetrevliga och sa att jag kunde ringa så kunde vi fika även om jag valde en annan lägenhet för att jag skulle lära känna nån här, sneelt ju.

Resten av dagen har spenderats med att leta efter spanska för invandrare-kurser och glassandes vid poolen. Jag föredrar det sista som var riktigt skönt idag. Skyltar visar runt 35 grader i skuggan här så när vi hade legat ca 10 min var vi helt genomsvettiga igen så det var bara att doppa sig i den lagom varma poolen. Jag varvade med barnpoolen eftersom det var lite varmare där. Kan verkligen se mig själv chilla där en hel del i sommar när jag ej jobbar.
 Nått weard som hände när vi solade var att det helt plötsligt började regn/hagla från den blåa himlen. Stora droppar föll i säkert fem min, men det var mest svalkade. De hade antagligen blåst hit från molnen lite längre bort.

Jobbigt att det blir såhär långa inlägg hela tiden men det hinns ej med att blogga när vi har så mkt att göra. När jag flyttar kommer jag ha lättare tillgång till internet så några fler inlägg kanske jag hinner slänga in...

Buenos Noches !

DOUGH D.


Det händer ju så mkt hela tiden att jag glömmer bort att berätta om hälften. Men ikväll tog mor och jag en sväng förbi donken för första gången här. Det är nämligen så att om jag bara ska äta maten de lagar här hemma kommer alla mina kläder rinna av mig efter ett tag. De äter nästan alltid vegetariskt, vilket jag ej är så förtjust i, när vi som idag åt nån spenatröra med kikärtor, som huvudrätt utan nått till.. En sallad innan bara.. Jag plågade mig genom typ tio tuggor sammanlagt och skölde ner det eller vad man ska säga med en tomatbit till varje. Så illa smakade det. Mamma älskade det så klart men jag kommer som sagt svälta ihjäl efter ett tag.
På donken hade de asgoda klyftpotatisar som man kunde ta istället för las potatas fritas, vilket jag gjorde. MUMS!


Konstigt lösgodis...

Kommentarer
Postat av: Emily

ojojoj!! Grattis får man säga då :) hihi hoppas de går bra med dina roomies bara :)

2009-07-01 @ 08:47:22
URL: http://emslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0