DOUGH D tipsar, min paradrätt

Idag var det jag som fixade ihop middagen här i huset. Jag passade på att laga en av mina favvorätter och tänkte oxå tipsa om den här. Jag åt den alltid hos min faster när jag var liten och har nu börjat laga den själv.

Som tur var är det väldigt lätt att fixa men samtidigt mycket godare än vanlig pasta och köttfärssås typ.
Man kokar bara pastan som vanligt, hellst pennepasta. I köttfärsen brukar jag ha i chillisås, tacosås, creme fraise och grädde, plus de vanlige kryddorna. När det är färdigt lägger man allt i en sån form med lite flytande smör i botten. Det kan vara bra att röra om allt lite oxå så de blandas lite. Sen häller man på en skvätt grädde och tar sedan på riven ost eller ostskivor och sätter in den i ugnen. Där inne kan den vara ca 10 min på 150 grader så osten smälter bara.
Pastan blir helt gräddig och god och osten är inte fel den helller - mums.





Haha ser kanske ej så gott ut här, dessutom hade vi bara fjärillar hemma men.. Många kan intyga att det faktiskt är rätt smarrigt !

DOUGH D.

Kommentarer
Postat av: The Hills Fanblogg.

sv; ja håller med! jag tycker inte kristin passar riktigt i musik videos eftersom man är så van vid att se henne i LB, hehe

2009-06-16 @ 19:59:46
URL: http://alltomthehills.blogg.se/
Postat av: juliasbullar.blogg.se

,uif?llåh lle tå revrks gaj tta res ,hahahah !uj ttog hååå

2009-06-17 @ 00:14:24
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0