Helgen i bilder

I fredags bar det av till Consuegra, en liten by ca 10 mil utanför Madrid där Elenas föräldrar bor. Där kan man snacka spanska landsbyggden. Går ej att förklara men, byn var liten som bara den och på gatorna fick max en bil platts på brädden. Vi var där tills på söndag då jag åkte med till elenas syster som bor i Madrid. Där gick vi på en tre timmars lång guidad tur vi två på kvällen eftersom jag skulle åka morgonen efter. Innan har jag alltid trott att jag föredrar Barcelona men nu kan jag nog påstå att Madrid har gått om. Hela staden var så stor och maffig på nått sätt, massa roligt att se och massvis med shopping. Ser fram emot att åka dit nån mer gång!

Första bilden är från när Hasse och jag tog en promenad upp till slottet i byn där det även fanns massa väderkvarnar. Det sägs att detta är platsen som inspererade till boken Don Quijote de la Mancha.



På kvällen tog jag, Hasse och Elenas syster Victoria en sväng på "stan".. Det första stället vi var på spelade de E-type liknande musik och från början var vi och ett gäng pensionärer de ända där.. Vi fick oxå ett tveksamt val av snacks till drickan.. Det andra stället var mkt mkt bättre. Bra musik, blandat med människor och jättesmarrig jordgubbsdrink till mig för ca 40 kr !


Sista är från vår kvällsliga rundtur i Madrid, därav är bilderna lite mörka och jag ser lite schleeten ut :P


DOUGH D.

Kommentarer
Postat av: victoria

lookin' bruuun ju

2009-07-29 @ 14:56:57
URL: http://doughs.blogg.se/
Postat av: fredrika

som du kommer få bevittna om några timmar är det tyvärr endast en illusion ...

2009-07-29 @ 15:17:33
URL: http://doughs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0