Doughs på upptåg i minibil

Ja, varken Dough eller jag har skrivit sedan vår lilla road-trip till oslo. Kan bero på att vi behövde en tid för att återhämta oss... Speciellt från hemresan som inte gick som vi ville på många sätt..

Men nu från början. När jag åkte och hämtade hyrbilen i onsdags kväll skrattade jag för mig själv i minst fem min. Det var den minsta jävla bilen jag någonsin sett ! Den hade inte ens nått bagage utrymme och vi skulle frakta massa grejer ju ! Livsfarligt är det ju oxå att åka i en sån minibil, utsatt som bara den. Men vi kom hem i livet men inte mycket mer kan jag väl säga och erkänna att jag överdriver en aning men ändå.
Resan dit gick bra men mkt långsamt. Vi var framme vid halv tolv på natten efter ett stopp på donken och lite så. Vår lilla bil orkade inte med uppförsbackarna riktigt så nårga omkörningar blev det av lastbilar osv trotts att gasev var i botten.

Dagen efter vaknade vi en aning sent vid halv tolv och hann ej med mycket tyvärr. Dough fick äntligen provköra vår stackars bil på en miniparkering och sen var det bara att packa in tv:n och åka iväg och hämt läsken. Jag hade tippat på att vi skulle få plats med ca 2 backar och kanske tv:n om vi fällde baksätet. Men till vår förvåning fick vi in hela sex backar och tv:n. Tungt blev det men den lilla bilen verkade klara av alla fall. Kruxet var nu bara att vi bara hade 4 timmar på oss tills bilen skulle vara tillbaka på macken. Det kunde ha gått, om vi hade sluppit alla hinder som uppstod; olyckor och köer, spöregn i en timme så man ej såg npnting framför en, vilsekörningar i Göteborg, fel mackar, nästintill bensinstopp osv. Vi var vid macken en timme för sent och fick därför betela för ett helt dygn till, suck. Men men vi var hemma oskadda alla fall...

Njut av bilderna !

DOUGH D.

   
Dough gillar minibilen, Dough söker desperat efter ett apotek, jag kör och stretchar ryggen och solnedgången

   
Jag stretchar ryggen återigen vid toalettstopp, jag och far på läsklagret, Dough vid vår minibil och all läsk ^^

Kommentarer
Postat av: juliasbullar.blogg.se

haha aaw! :D

2009-07-31 @ 17:11:19
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0