Jag överlevde !

Efter ca 4.5 timmar i bilen kom jag äntligen fram! Det hände endel på vägen dock...
Någonstans sådär halvvägs när vägen slutar vara motrväg och blir jättesmå kringelkrok vägar tog spolarvätskan slut.. Va fan ska man göra? jag stannade på en mack efter ett tag och ringde mamma som jag hade lovat göra innan jag åkte över gränsen., Hon tvinga mig att köpa spolarvätska, så jag gjorde det.. Hon i kassan frågade vilken sort jag ville ha, men hur fan ska jag kunna veta det? Hon kolla lite snett på mig och sa att jag antagligen ville ha den färdigblandade.. Jag gick glatt ut till bilen igen och drog i den spaken under ratten som öppnar luckan därfram. Men sen var det nån spak som verkligen inte ville lossa på sig så jag stod där och försökte medan alla lastbilschaffisar garva åt mig typ. Sen kom nästa problem - hur får man luckan att stanna där uppe? jag ringde mamma och hon förklarade att det skulle finnas en pinne av nått slag, vilket det gjorde. Sen till det sista problemet, vart ska jag hälla i det? Jag kunde ju detta när jag skulle köra upp så klart men antar att jag har glömt igen.. Provade med den som var mest sannolik, satte på bilen och spolade lite, och det funkade ! så jag hällde i resten.
Sen hade det helt plötsligt blivit mörkt och snön började visa sig mer och mer på vägarna och brevid.
Nästa problem kom när jag märkte att jag hade svängt av E6:an för tidigt :s Jag kom till en vägtull som jag aldrig vart vid förut, frågade efter vägen och gubben började skrika åt mig att backa massa.. Så jag fick backa ut ur den grejen å massa bilar var det efter. Halt som fan oxå.. Men sen kom jag entligen rätt alla fall.. Sista biten upp för backen körde jag i typ 40 på 2:an så bilen inte skulle dö eller slira i den enorma mängd snö som var här.
Kan oxå tilläga att jag körde på ett djur ! men det var redan dött, men ändå - äckligt !

Nu ska jag äääntligen få spela mitt kära GH!
 

DOUGH D.


Viktiga saker för en lyckad lång resa - Choklad, dricka med massa socker och energi )som förövrigt smakade skit!), mobil och iPoden för att lyssna på "New Moon" när alla bra radiokanaler tar slut


..och vindruvor som måste tuggas direkt de stoppas i munnen.. Annars tror jag att jag ska sätta dem i halsen och köra av vägen..


En annan säkerhetsåtgärd jag vidtog var att behålla mössan på, som en hjälm om jag krockar tänkte jag..


Nu står racerbilen parkerad härutanför bland all snö


Kommentarer
Postat av: juliasbullar

hahaha de där med vindruvan, så typiskt dig!!!! :*

2009-02-10 @ 11:06:29
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0