Busigt busigt !

På vägen upp till fjärde våningen där vi har spanska stannade KIm och jag idag halvvägs för att bestämma oss för att inte gå på lektionen alls.. Vi knallade ner till bibblan och skickade iväg ett mail till vår kära lärare där vi skrev att vi var på skolfotbollsmatchen som pågår just nu mellan massa skolor i innerstan. Man får nämligen lovlig (?) frånvaro om man är där... Efteråt hade vi jättedåligt samvete och tyckte synd om vår lilla söta lärare, hon skulle ju nästan bli alldeles ensam däruppe :/

Jag knallade alla fall hem sen. På hemvägen började jag tänka på nått som jag hatar otroligt mycket, nämligen råttor. Fick massa bilder framför mig, tänkte på det att man aldrig är typ mer än 10 m från en råtta i en storstad osv. Så kunde jag inte sluta tänka på att en stor fet råtta skulle vänta på mig i hissen när jag kom dit.. En sån riktig feting på typ 50 cm... Jag hade ingen aning om vad jag hade gjort om det verkligen var så..
Väl framme vid hissen sen öppnade jag dörren vääääldigt sakta och som tur var var det tomt där inne.. Men man kan ju aldrig vara försiktig nog när det gäller sånna äckliga saker...

DOUGH D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0